T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / ÇARŞAMBA - Epçeli Şehit Burak Çeviker İlkokulu

Epçeli Şehit Burak ÇEVİKER İlkokulu 2024 2028 Stratejik Planı

Epçeli Şehit Burak ÇEVİKER İlkokulu 2024 2028 Stratejik Planı

T.C

ÇARŞAMBA  KAYMAKAMLIĞI

EPÇELİ ŞEHİT BURAK ÇEVİKER  İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

 

 

 

2024-2028 STRATEJİK PLANI

 

 

 

 

ÇARŞAMBA 2024


 

 


Sunuş

Stratejik yönetimin en önemli araçlarından birisi olan stratejik plan yönetimde yeni anlayışları beraberinde getirmiştir. Mevcut durum tespiti yapıp, güçlü-zayıf yönler tespit edilerek zayıf yönlerin iyileştirilmesi için misyon ve vizyon ışığında amaç ve hedefleri gerçekleştirecek faaliyetlerin planlanmasıyla stratejik planlar hazırlanmaktadır. Stratejik plan sürecinin amacına ulaşması için mevcut durum analizinin sağlıklı yapılması gerekir. Mevcut durum analizini doğru yapıp, hedeflerini net bir şekilde ortaya koyan bir okul faaliyetlerini gerçekleştirdiğinde amacına ulaşacaktır.

         Amacımız kendimizi tanıyıp, var olan durumumuza göre gücümüzü belirleyip amaç ve hedeflerimize ulaşmaktır. Değişime, yeniliğe ve iletişime açık olan eğitim kadromuzla amaç ve hedeflerimize ulaşacağımız düşüncesindeyim.

Tüm bu düşünceler ışığında 2024-2028 Stratejik Planımızın okulumuza hayırlı olmasını ve amaçlarımıza ulaştığımız bir Stratejik Plan dönemi geçirebilmemizi temenni ederim.

 

 

 

 

Emre ÇAKIR

Okul Müdürü

 

 

İÇİNDEKİLER

SAYFA NO

SUNUŞ

3

İÇİNDEKİLER

4

BÖLÜM I: GİRİŞ VE PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

5

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ

6

OKULUN KISA TANITIMI

6

OKULUN MEVCUT DURUMU: TEMEL İSTATİSTİKLER

7

PAYDAŞ ANALİZİ

12

ÖĞRENCİ ANKET SONUÇLARI

13

ÖĞRETMEN ANKET SONUÇLARI

14

VELİ ANKET SONUÇLARI

15

GZFT (GÜÇLÜ, ZAYIF, FIRSAT, TEHDİT) ANALİZİ

16

GELİŞİM VE SORUN ALANLARI

19

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON, TEMEL DEĞERLER VE TEMEL İLKELER

19

MİSYONUMUZ

20

VİZYONUMUZ

20

TEMEL İLKELERİMİZ

21

TEMEL DEĞERLERİMİZ

22

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER

23

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

23

TEMA II: EĞİTİM ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTTIRILMASI

25

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE

28

BÖLÜM V: MALİYETLENDİRME

30

EKLER

31

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

2024-2028 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.

 Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

Emre ÇAKIR

Okul Müdürü

Erdal ŞAHİN

Sınıf Öğretmeni

Ömer AKSOY

Müdür Yardımcısı

Çağlayan ÖZGÜL

Sınıf Öğretmeni

Neslihan ÖZGÜL

Sınıf Öğretmeni

Ertuğrul ÇAMLIBEL

Sınıf Öğretmeni

İsa ULUTAŞ

Okul Aile Birliği Başkanı

Mustafa ÇAKIR

Gönüllü Veli

Nurgül KÖSE

Okul Aile Birliği Temsilcisi

 

 

 

 

 

 

 


BÖLÜM II:DURUM ANALİZİ

 

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

 

Okulun Kısa Tanıtımı

 

Okulumuz Epçeli Şehit Burak Çeviker Ortaokulu, Epçeli İlkokulu adıyla 1972 yılında hizmete girmiştir. Uzun Süre tek binada hizmet veren okul ihtiyaca cevap veremeyince 1980 yılında ikinci bina köylüler tarafından yapılarak eğitim öğretime başlamıştır.1997 yılında 8 yıllık eğitimin zorunlu olması ile 5. Sınıftan mezun olan öğrenciler Dikbıyık beldesine taşınarak eğitim –öğretim faaliyetine devam etmişlerdir. Okulumuz 2005 yılında yapılan 8 derslikli binanın eğitim öğretime alınması ile birlikte Yeşilova, Kurtuluş, Karacalı, Turgutlu, Epçeli Merkez ve Epçeli Edeli Mahallesinden gelen öğrencilerin taşıma merkezi olmuştur.

Halen 2 katlı, 8 derslikli yeni bina ve içinde yemekhane ve depo olarak kullanılan eski bina ile eğitim-öğretime devam edilmektedir. 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılında 4+4+4 eğitim sistemine geçilmesiyle birlikte Okulumuz Epçeli İlköğretim Okulu yerine Epçeli İlkokulu ve Epçeli Ortaokulu olarak resmiyette ayrılmış fakat aynı binayı kullandıklarından tek okulun müdürlüğünde iki ayrı kurum olarak devam etmektedir.

                Okulumuz 9600 m2 alan içinde 661 m2 kapalı alan ve 8939 m2 açık alanı (1 Futbol sahası, 1 Basketbol sahası, 1 Voleybol sahası, 2 badminton sahası) bulunmaktadır.

 

 

 

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

Okul Künyesi

Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi

İli: SAMSUN

İlçesi: ÇARŞAMBA

Adres:

Epçeli Mah. Orta Sok. No:55/1 Çarşamba/SAMSUN

Coğrafi Konum (link) :

https://goo.gl/maps/Ecjud82Gti72

Telefon Numarası:

(0362) 853 04 04

Faks Numarası:

-           

e- Posta Adresi:

729702@meb.k12.tr            

Web sayfası adresi:

epceliilkokulu.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

729702

Öğretim Şekli:

Tam Gün

Okulun Hizmete Giriş Tarihi: 1972-Yeni Bina (2005)

Toplam Çalışan Sayısı

8

Öğrenci Sayısı:

Kız

43

Öğretmen Sayısı

Kadın

2

Erkek

44

Erkek

3

Toplam

87

Toplam

5

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

17

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

17

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

17

Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

0

 

 

 

 

               

Çalışan Bilgileri

Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.

Çalışan Bilgileri Tablosu

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

2

0

2

Okul Öncesi Öğretmeni

0

1

1

Özel Eğitim Öğretmeni

0

0

0

Sınıf Öğretmeni

3

1

4

Branş Öğretmeni

0

0

0

Rehber Öğretmen

0

0

0

İdari Personel

0

0

0

Yardımcı Personel

0

1

1

Güvenlik Personeli

0

0

0

Toplam Çalışan Sayıları

5

3

8

 

 

 

 

 

Okulumuz Bina ve Alanları

       Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

 

Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

2

Konferans Salonu

 

*

Derslik Sayısı

5

Çok Amaçlı Saha

 

*

Derslik Alanları (m2)

50

Kütüphane

*

 

Kullanılan Derslik Sayısı

5

Fen Laboratuvarı

 

*

Şube Sayısı

1+4

Bilgisayar Laboratuvarı

 

*

İdari Odaların Alanı (m2)

15

İş Atölyesi

 

*

Öğretmenler Odası (m2)

40

Beceri Atölyesi

 

*

Okul Oturum Alanı (m2)

9600

Pansiyon

 

*

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

8939

 

 

 

Okul Kapalı Alan (m2)

661

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

8000

 

 

 

Kantin (m2)

-

 

 

 

Tuvalet Sayısı

2

 

 

 

Diğer (………….)

25

 

 

 

 

 

 

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

       Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

 

EPÇELİ İLKOKULU

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

Okul Öncesi A Şubesi

13

12

25

1/A ŞUBESİ

5

4

9

2/A ŞUBESİ

14

10

24

3/A ŞUBESİ

2

9

11

4/A ŞUBESİ

9

9

18

TOPLAM

43

44

87

 

*Sınıf sayısına göre istenildiği kadar satır eklenebilir.

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.

 

Teknolojik Kaynaklar Tablosu

Akıllı Tahta Sayısı :

5

TV Sayısı :

0

Masaüstü Bilgisayar Sayısı :

4

Yazıcı Sayısı :

1

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı :

1

Fotokopi Makinası Sayısı :

3

Projeksiyon Sayısı :

0

İnternet Bağlantı Hızı :

50 mbps

 

Gelir ve Gider Bilgisi

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2022

63.500,00

63.500,00

2023

158.180,00

158.180,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAYDAŞ ANALİZİ

Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.

 

Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir:

Öğrenci Anketi Sonuçları:

         

Maddeler:

1 – Öğretmenlerime ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla ulaşırım.           8 – Derslerde araç gereç kullanılmaktadır.

2 – Müdürüme ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla ulaşırım.                   9 – Teneffüslerde ihtiyaçlarımı giderebiliyorum.

3 – Rehberlik Servisinden yeterince yararlanabiliyorum.                  10 – Okulun içi ve dışı temizdir.

4 – Öneri ve isteklerimiz dikkate alınıyor.                                            11 – Okulun fiziki imkanları yeterlidir.                 

5 – Okulda kendimi güvende hissediyorum.                                       12 – Okul kantininde satılan malzemeler sağlıklı ve güvenlidir.

6 – Öğrencilerle ilgili alınan kararlarda fikrimiz sorulur.                  13 – Okulumuzda yeteri kadar sanatsal ve kültürel faaliyet      

7 – Öğretmenler derslerde faklı yöntemler kullanırlar.                      düzenlenmektedir.

Öğretmen Anketi Sonuçları:

Maddeler:

1 – Okulumuzda kararlar çalışanların katılımıyla alınır.                   8 – Öğretmenler arasında ayrım yapılmamaktadır

2 – Kurumdaki tüm duyurular zamanında iletilir.                              9 – Okulumuzda yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki

3 – Her türlü ödüllendirmede adil olma ve tarafsızlık esastır.          bırakacak çalışmalar yapılmaktadır.    

4 – Kendimi okulun değerli bir üyesi olarak görürüm.                     10 – Yöneticilerimiz yaratıcı ve yenilikçi düşünceleri teşvik eder.

5 – Okulum bana kendimi geliştirme imkânı sağlar.                          11 – Yöneticiler okulun vizyonunu ve stratejilerini geliştirme

6 – Okul araç gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.                 çalışmalarını çalışanlarla paylaşır.

7 – Çalışanlara yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenir.    12 – Okulumuzda sadece öğretmenlerin kullanımına tahsis   edilmiş yerler vardır ve yeterlidir.

13 – Alanıma ilişkin yenilikleri takip eder ve okulumda uygulayabilirim.

Veli Anketi Sonuçları:

Maddeler:

1 – İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşürüm.             8 – E-okul ve okul internet sayfasını düzenli takip ediyorum.

2 – Bizi ilgilendiren duyuruları zamanında öğreniyorum.                  9 – Çocuğumun okulunu sevdiğini düşünüyorum.

3 – Öğrencimle ilgili rehberlik hizmeti alabiliyorum.                        10 – Okul teknik araç gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

4 – İstek ve şikayetlerim dikkate alınıyor.                                             11 – Okul her zaman temiz ve bakımlıdır.                          

5 – Öğretmenler derslerde faklı yöntemler kullanırlar.                      12 – Okul binası ve diğer fiziki imkanlar yeterlidir.

6 – Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır.           13 – Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyet      

7 – Bizi ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır.              düzenlenmektedir.

 


GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi

Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.

Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.

 

İçsel Faktörler

Güçlü Yönler

·         Okul öğretmenlerinin deneyimli ve özverili olması

·         Okul yönetici ve öğretmenlerinin gelişime açık olması

·         Öğretmenlerimizin teknolojiyi iyi kullanmaları

·         Personel arası iletişimin iyi olması

·         Eğitim açısından velilerin bilinçli olmaları, okula ilginin artıyor olması

·         Öğretmenler arası işbirliğinin güçlü olması.

·         Sportif faaliyet ve sosyal etkinliklere katılımın yüksek olması

  • Kaynakların verimli kullanılması

 

Zayıf Yönler

·         Özel Eğitim öğrencilerine yönelik oyun ve spor alanlarının bulunmaması

·         Teknolojik alt yapının ve araç gereç donanımının iyileştirmeye ihtiyaç duyması

·         Yardımcı hizmetli ve personel eksikliği

·         Öğrencilerin çoğunluğunun servisle ulaşım sağlamaları

Dışsal Faktörler

Fırsatlar

·         İlçe ve İl Belediyelerinin eğitime yaklaşımlarının olumlu yönde olması

·         Gürültü kirliliğinin olmaması

  • Okulun çevrede saygınlığının olması

 

 

Tehditler

·         Sağlık personelinin olmaması

·         Maddi kaynak yetersizliği

·         Teknolojinin kişiler üzerindeki olumsuz etkileri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gelişim ve Sorun Alanları

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.

Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.

 

 

Eğitime Erişim

Eğitimde Kalite

Kurumsal Kapasite

Okullaşma Oranı

Akademik Başarı

Kurumsal İletişim

Okula Devam/ Devamsızlık

Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim

Kurumsal Yönetim

Okula Uyum, Oryantasyon

Sınıf Tekrarı

Bina ve Yerleşke

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme

Donanım

Yabancı Öğrenciler

Öğretim Yöntemleri

Temizlik, Hijyen

Hayat boyu Öğrenme

Ders araç gereçleri

İş Güvenliği, Okul Güvenliği

 

 

Taşıma ve servis

 

Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Gelişim ve Sorun Alanlarımız

 1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

1

Okul Öncesi okullaşma oranı

2

Okula devamsız öğrenciler

3

Öğrencilerin okula uyumları

4

Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler

5

Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitime erişimi

6

Okul sonrası eğitime devam durumları

 

2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE

1

Erken çocukluk dönemi eğitim

2

Öğrencinin hazır bulunuşluluğu

3

Sosyal ve kültürel gelişim

4

Sınıf tekrarı yapan öğrenciler

5

Bir üst öğretime hazırlama

6

Hayata ve istihdama hazırlama

7

Öğretim program ve yöntemleri

8

Ders materyalleri

 

3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE

1

Kurumsal yapının iyileştirilmesi

2

İnsan kaynaklarının planlanması

3

Eğitim tesisleri ve altyapı

4

Fiziksel donanım

5

İş Güvenliği yönetmeliği

6

Öğrenci servis taşımacılığı

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.

MİSYONUMUZ *

Çağdaş ve Kaliteli eğitim sunmak, Öğrencilerimizi Milli ve Manevi değerlere bağlı, Türk Milli Eğitiminin temel amaçları doğrultusunda milli ve manevi değerlerini benimsemiş, çağın gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte kendi yeteneklerinin farkında olan, kendine ve topluma faydalı olma çabası içinde olacak dürüst bireyler yetiştirmek.

 

VİZYONUMUZ *

Öğrencilerimize Milli ve Manevi değerlere bağlı, çalışkan, dürüst, vatansever, topluma faydalı bir birey olma özelliği kazandırmak; Öğrencilerimize eğitimlerini devam ettirme azmini aşılamak; Okulumuzu teknolojinin Eğitim-Öğretimle birleştiği bir kurum haline getirmek, Velilerimize okulun bir parçası oldukları bilincini yerleştirmek; çalışan, veli ve öğrenci memnuniyetini ön planda tutmak, Okul –Veli İşbirliği içerisinde öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştirmek, paylaşımcı, dinamik ve üretken bir okul olmaktır.

 

 

 

 

 

 

 

TEMEL İLKELERİMİZ

 

Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri rehberliğinde;

 

1-      Atatürk ilke ve inkılâplarını temel değer kabul ederiz.

 

2-      ‘’Değişmeyen tek şey değişimdir.’’ ilkesiyle hareket ederek amacımıza daha çabuk ulaşacağımızın bilincindeyiz.

 

3-      Yaşadığı çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek bizim için önem taşır.

 

4-      Öğrencilerimize ilgi ve yeteneklerini fark ettirerek bunların doğrultusunda hedef belirlemenin gerekliliğine inanmaktayız.

 

5-      Eleştiri ve önerilere açık bireyler yetiştirmenin gerekli olduğunun bilincindeyiz.

 

6-      Proje tabanlı bilimsel ve araştırıcı bir eğitimden yanayız.

 

7-      Empati kurarak sorun çözmeden yanayız.

 

8-      Çağın gereklerine uygun gelişen teknolojiye ayak uydurarak eğitim öğretimden yanayız.

 

9-      İşbirliğine açık, paylaşımcı değerler doğrultusunda öğrenci yetiştirmek hedefimizdir.

 

10-  Yaşanan olaylardan ders çıkarmayı biliyor, geleceğe umutla ve gülen gözlerle bakıyoruz

 

 

TEMEL DEĞERLERİMİZ

·         Kalite,

·         Adalet,

·         Laiklik,

·         Planlılık,

·         Şeffaflık,

·         Yöneltme,

·         Güncellik,

·         Bilimsellik,

·         Güvenilirlik,

·         Yeniliği açık,

·         Mesleki uzmanlık,

·         Her Yerde Eğitim,

·         Genellik ve Eşitlik,

·         Demokrasi Eğitimi,

·         Doğru işleri yapmak,

·         Tarafsızlık ve şeffaflık,

·         Çalışana değer vermek,

·         İşbirliğine ve Yeniliklere Açıklık,

·         Eğitim Hakkı, Fırsat ve İmkân eşitliği,

·         Ferdin ve Toplumun İhtiyaçlarını gözetme,

·         Türkçeyi etkili, doğru ve düzgün kullanmak,

·         İnsan haklarına ve düşünce özgürlüğüne saygılı olmak,

·         Atatürk İlke ve İnkılapları, Atatürk Milliyetçiliğine bağlılık,

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER

 

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.

 

Stratejik Amaç 1:

Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.

 

Stratejik Hedef 1.1.

Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir.

 

 

 

 

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.1.1.a

Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%)

%100

%100

%100

%100

%100

%100

 

PG.1.1.b

İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul)

%85

%95

%100

%100

%100

%100

 

PG.1.1.c.

Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%)

%90

%95

%100

%100

%100

%100

 

PG.1.1.d.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%)

%0

%0

%0

%0

%0

%0

 

PG.1.1.e.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%)

%0

%0

%0

%0

%0

%0

 

PG.1.1.f.

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1)

0

0

0

1

1

1

 

PG.1.1.g.

Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara devam oranı (%) (halk eğitim)

%90

%95

%100

%100

%100

%100

 

PG.1.1.h.

Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara katılan kişi sayısı (sayı) (halkeğitim)

6

9

12

15

18

20

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1

Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır.

Okul Stratejik Plan Ekibi

01 Eylül-20 Eylül

1.1.2

1.sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okulöncesi eğitim almış olanların sayısı tespit edilecek.

Ömer AKSOY

01 Eylül-01 Ekim

1.1.3

Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine  katılanların sayısı tespit edilecek.

Ömer AKSOY

Eylül Ayının son haftası

1.1.4

Devamsızlık yapan öğrenciler için veli mesaj sistemi kurulmasına yönelik çalışmalar yapılacak.

Ömer AKSOY

Yıl boyu

1.1.5

Devamsızlık yapan yabancı uyruklu öğrenciler için düzenli veli görüşmeleri yapılacak.

Ömer AKSOY

Her ayın son haftası

1.1.6

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri için kullanılabilirlik düzeyini arttırmaya yönelik önlemler (rampa, engelli wc gibi) alınacak.

Okul İdaresi

Temmuz – Ağustos ayları

1.1.7

Halk Eğitim Merkezince açılan kurslara katılım teşvik edilecek, kurs sonunda sergi ve gösteriler düzenlenecek.

Ömer AKSOY

Mayıs - Haziran

1.1.8

Halk Eğitim Merkezince yetişkin kursları açılması ve duyurulması sağlanacak.

Okul İdaresi

Yıl boyu

 

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI

Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.

Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.

Stratejik Amaç 2:

Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır.

Stratejik Hedef 2.1. 

Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları arttırılacak ve öğrencilerimize iyi bir vatandaş olmaları için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklar kazandırılacaktır.

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.2.1.a

Üst öğrenime devam eden öğrenci oranı (%)

%100

%100

%100

%100

%100

%100

 

PG.2.1.b

Parasız Yatılı ve Burslu eğitime hak kazanan öğrenci oranı (%)

%0

%0

%0

%0

%0

%0

 

PG.2.1.c.

Okuma alışkanlığı kazandırılan ve geliştirilen öğrenci oranı (%)

%60

%75

%90

%95

%100

%100

 

PG.2.1.d.

E-Güvenlik konusunda bilgi sahibi öğrenci sayısı

%25

%40

%60

%70

%80

%85

 

PG.2.1.e.

EBA Portalına kayıtlı öğretmen sayısı

5

5

5

5

5

5

 

PG.2.1.f.

EBA Portalına kayıtlı öğrenci oranı

%100

%100

%100

%100

%100

%100

 

PG.2.1.g.

Eğitim Öğretim yılı içinde 4. Sınıf öğrencilerinden belge alanların oranı

%80

%82

%83

%85

%87

%90

 

PG.2.1.h.

İftihar Belgesi alan öğrenci oranı

%0

%1

%2

%2

%3

%3

 

                   

 

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

2.1.1

4. sınıftan mezun olan öğrencilerin üst öğrenime kayıtlarının takibi.

Ömer AKSOY

01 Eylül – 01 Ekim

2.1.2

Öğrenci ve velilere yönelik parasız yatılı ve bursluluk sınavları tanıtım ve bilgilendirme toplantıları yapılması.

Okul İdaresi

Mart Ayı

2.1.3

Okuma alışkanlığı için öğrencilerin özendirilmesine yönelik çalışmalar (Sınıf kitaplıklarından yararlanan öğrencilerin sınıf öğretmenlerince ödüllendirilmeleri)

Sınıf Öğretmenleri

Yıl boyu

2.1.4

Öğrencilerimizin E-Güvenlik konusunda gerekli eğitimleri almasına ve bunu içselleştirmelerine yönelik çalışmalar.

Ömer AKSOY

Yıl boyu

2.1.5

EBA Portalı tanıtılacak ve kullanımı teşvik edilecek.

Ömer AKSOY

Ekim Ayında

2.1.6

Belge alan öğrenciler onure edilerek belge alan öğrenci sayısı arttırılacak.

Ömer AKSOY

Yıl Sonu

2.1.7

İftihar Belgesi alan öğrenciler onure edilecek.

Ömer AKSOY

Yıl Sonu

 


Stratejik Hedef 2.2. 

Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere yetenekleri doğrultusunda etkin katılımı artırılacaktır.

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.2.2.a

Üst öğrenime devam eden öğrenci oranı (%)

%100

%100

%100

%100

%100

%100

 

PG.2.2.b

Okuma alışkanlığı kazandırılan ve geliştirilen öğrenci oranı (%)

%70

%75

%85

%90

%95

%100

 

PG.2.2.c.

Okulda düzenlenen sosyal kültürel faaliyet sayıları

2

4

6

8

10

12

 

PG.2.2.d.

Okulda açılan sportif kurs sayısı

0

1

2

3

4

5

 

PG.2.2.e.

Okulda düzenlenen sosyal kültürel faaliyete katılan öğrenci oranı (%)

%0

%100

%100

%100

%100

%100

 

PG.2.2.f.

Okulda açılan sportif kurslara katılan öğrenci oranı (%)

%0

%10

%15

%15

%20

%25

 

                   

 

 

 

 

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

2.2.1

Öğrencilerin yeteneklerine uygun alanlarda bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif ve toplum hizmeti alanlarında etkinliklere katılım sağlamaları amacıyla çocuk kulüpleri aktif hale getirilecektir.

Okul İdaresi

Eylül ayının son haftası

2.2.2

Müze, örenyeri, kütüphane tiyatro vb. etkinlikler planlanacaktır.

Sınıf Öğretmenleri

Yıl boyu

2.2.3

Milli manevi ve kültürel değerlerimizi içerenSosyal sorumluluk projeleri yürütülecektir.

Sınıf Öğretmenleri

Yıl boyu

2.2.4

Belediye ve İl Çevre Orman Müdürlüğü ile işbirliği yapılarak çevre bilinci konusunda eğitimler düzenlenecektir.

Okul İdaresi

Yıl boyu

2.2.5

Öğrencilerin Çevre bilincine yönelik etkinliklere aktif katılımı teşvik edilecektir.

Sınıf Öğretmenleri

Yıl boyu

2.2.6

Yetenek tarama uygulaması yapılacaktır.

Okul İdaresi

Yıl boyu

2.2.7

Yarışma duyurularının zamanında yapılması ve öğrencilerin teşvik edilmesi sağlanacaktır.

Okul İdaresi

Yıl boyu

2.2.8

Öğrencilerin ilgi istek yetenek ve kapasiteleri doğrultusunda egzersizler planlanması

Okul İdaresi

Yıl boyu

         

 

 

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE

Stratejik Amaç 3:

Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir.

Stratejik Hedef 3.1. 

            Okul içi teknolojik alt yapıyı tüm birimlere eşit şekilde sağlamak, okul güvenlik çalışanı istihdamını korumak, iş güvenliği kanununun gerekliliklerini maksimum seviyede gerçekleştirmek ve fiziki şartları iyileştirmek.

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.3.1.a

Okuldaki bilgisayar sayısı

16

20

24

30

32

35

PG.3.1.b

Okuldaki akıllı tahta sayısı

16

20

24

30

32

32

PG.3.1.c.

İnternet erişimi olan sınıf oranı (%)

%100

%100

%100

%100

%100

%100

PG.3.1.d

Okul Güvenlik Personeli sayısı

0

0

1

1

1

1

PG.3.1.e

Yıl içinde yaşanan iş kazası sayısı

0

0

0

0

0

0

PG.3.1.f.

Servis kullanan öğrenci oranı (%)

%65

%75

%67

%67

%68

%70

PG.3.1.g.

Öğrenci yaş grubuna uygun wc sayısı

12

6

14

14

14

14

                 

 

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

3.1.1

Eğitim ortamlarının tamamında bilgisayar ve ekipmanlarının eksiksiz olmasının sağlanması.

Okul İdaresi

Yıl Boyu

3.1.2

İnternet Erişim kalitesini arttırmak ve tüm eğitim ortamlarının internet erişiminden faydalanmasının sağlanması.

Okul İdaresi

Yıl Boyu

3.1.3

Okul güvenlik personeli istihdamı sağlanacak.

Okul İdaresi

Ağustos ayı içinde

3.1.4

İş güvenliği uyarı ve ikaz levhalarının temin edilmesi sağlanacak.

Okul İdaresi

Temmuz – Ağustos

3.1.5

Tüm çalışanların iş güvenliği eğitimi alması sağlanacak.

Okul İdaresi

Yıl boyu

3.1.6

Servis araçlarının denetimi yapılacak.

Okul İdaresi

Her ay

3.1.7

Öğrenci tuvaletlerinin yaş grubuna ve iş güvenliği yönetmeliğine uygun hale getirilmesi için gerekli yazışmalar yapılacak.

Okul İdaresi

Temmuz -Ağustos

 

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME

2024-2028 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu

 

Kaynak Tablosu

2024

2025

2026

2027

2028

Toplam

 
 

Genel Bütçe

0

0

0

0

0

0

 

Valilikler ve Belediyelerin Katkısı

0

0

0

0

0

0

 

Diğer (Okul Aile Birlikleri)

25.000

30.000

35.000

40.000

50.000

180.000

 

TOPLAM

25.000

30.000

35.000

40.000

50.000

180.000

 

 

VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME

Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.

Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.

Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.

EKLER:

-          Öğretmen anket örnekleri

-          Öğrenci anket örnekleri

-          Veli anket örnekleri

-          Paydaş analiz tablosu

-          Örgütsel yapı şeması

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.06.2024 - Güncelleme: 05.06.2024 11:56 - Görüntülenme: 61
  Beğen | 0  kişi beğendi